søndag 13. januar 2013

Crunchy kyllinglår



I dag endte jeg nærmest ved en tilfeldighet opp med en av de beste kyllingrettene jeg har smakt! Jeg kom over noen rimelige kyllinglår, som ble basis for dagens middag. Ingen superrask middagsrett, men jeg rakk likevel alt det andre jeg skulle i ettermiddag/kveld, sånn som: bake ei kake til min nieses konfirmasjon, legge om til vinterdekk igjen, etter 4 dager med sommerdekk (skal over Dovrefjell, til Trondheim i konfirmasjon i helga), stryke bunadskjorter+ skjorte til sønnen, og til slutt finpusse innleveringsoppgave til Rektorskolen. Puh...

Jeg brukte:

  • 1 pk rå kyllinglår (3 stk)
  • 1 egg - sammenpisket
  • 2 knuste knekkebrød (Havre fra Wasa)
  • 4 ss revet parmesanost
  • litt frisk oregano- bladene fra 4-5 stilker
  • salt/pepper.
  • rapsolje

Ha på salt/pepper på kyllinglårene. Vend dem i egg, deretter i en blanding av knust knekkebrød, parmesan og oregano. Legg dem i ildfast form, risle over litt rapsolje. Stekes i ovn, 175 grader i 50 minutter.

Jeg hadde ei grønnsaksrøre til.



Kos dekk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar